V KOŠÍKU MÁTE 0,00 0
Do dopravy zdarma chýba 50
Bočný banner ĽAVÝ
Bočný banner PRAVÝ

Správne saunovanie vo fínskej saune

Dátum:8.4.2014

Pravidelné saunovanie prospieva ľudskému organizmu a prispieva k psychickej pohode. Tu nájdete niekoľko tipov, ako saunu správne používať, a mať príjemný pocit, že robíte niečo dobré pre svoje zdravie a pohodu.
 
Saunovanie je vhodné pre väčšinu ľudí, pre niektoré osoby sa však nehodí. Saunovanie nie je vhodné pre tých, ktorých trápia problémy so srdcom, vysokým krvným tlakom alebo ekzémamy. Ak vás trápi nejaký zdravotný problém a nie ste si istí, poraďte sa s lekárom. Do sauny alebo infra sauny sa neodporúča chodiť ani s virózou alebo angínou. Pred saunovaním je dôležité okrem odevu, odložiť aj šperky (v saune sa rozpaľujú).
 
   1.  Pred prvým vstupom do parnej kabíny sa dôkladne osprchujte a následne poriadne osušte.
 
   2.  V saune si ľahnite alebo sadnite na prestieradlo, alebo sa zabaľte do uteráka. Teplotu vášho tela môžete regulovať aj polohou, ktorú v saune zaujímate, horúci vzduch sa drží hore. Masírujte si povrch tela - prekrvíte krvný obeh          a zároveň z tela dostanete odumreté kožné bunky.
 
   3.  Dýchajte len ústami! Suchý vzduch pri dýchaní nosom vysušuje sliznicu a spôsobuje bolesti hlavy. Dobu voľte podľa seba, ale odporúčame 10 - 12 minút.
 
   4.  Po dokonalom prehriatí, čo je cca 10 - 12 minút opustite saunu a opláchnite sa pod vlažnou sprchou pre odstránenie potu. Až potom sa schlaďte v studenej vode v bazéne.
 
   5.  Niekoľkokrát sa v bazéne ponorte a vynorte, zabaľte sa do plachty a relaxujte.
 
   6.  Saunovací proces po 15 minútach zopakujte maximálne trikrát (záleží ako sa cítite).
 
   7.  Po poslednom ochladení sa opláchnite vlažnou vodou bez mydla a umyte si vlasy vodou.8
 
   8.  Do odpočivárne vstupujte už ochladený. Na lehátku sa prikryte a odpočívajte aspoň pol hodiny.
 
   9.  V priebehu saunovania dopĺňajte tekutiny!