V KOŠÍKU MÁTE 0,00 0
Do dopravy zdarma chýba 50

Správne saunovanie v infrasaune

Infračervenú terapiu najlepšie využijete, ak teplotu nastavíte na najvyššiu hodnotu. Počas celého saunovanie tak bude vaše telo využívať plný výkon infračerveného žiarenia. Ak teplotu nastavíte na nižšiu hodnotu, ohrievače sa budú priebežne vypínať a znovu zapínať, aby udržala nastavenú teplotu. Keďže priame pôsobenie infračervených lúčov má ďaleko vyššiu účinky ako pôsobenie samotnej vysokej teploty v saune, prichádzali by ste tak v niektorých intervaloch saunovanie o časť terapeutických účinkov. Teplotu vo vnútri infrasauny môžete okrem znížením nastavenej teploty tiež do istej miery regulovať pohyblivou strešné ventiláciou alebo pootvorením dverí.

 

  • Pred saunovaním sa osprchujte a utrite sa dosucha.
  • Rovnako ako vo fínskej saune používajte aspoň 2-3 uteráky alebo osušky. Seďte na jednej osuške, aby ste mali dobré vypodloženie. Ďalšiu osušku položte na podlahu pre absorpciu potu a tretiu osušku si dajte cez kolená pre časté stieranie potu. Tým podporíte ďalšie potenie.
  • Môžete si zobrať so sebou do infrasauny hrubú špongiu alebo uterák a vo chvíli, keď sa začnete potiť, si ňou môžete utierať tvár. Vďaka tomu odstráníte odumreté kožné bunky a vaša pokožka sa tým omladí a bude vypadať hladšia. Tak isto to môžete robiť na ostatných častiach tela, a to aj pomocou uteráka, kefy alebo peelihgovej soli.
    • Najlepšia doba pre saunovanie je ráno. Krátko po prebudení sa ľahko natiahnite, potom sa vypotí v infrasaune, osprchujte a nakoniec vypite niekoľko pohárov čistej vody. Takáto ranná procedúra vám dodá potrebnú energiu na celý deň. Ak máte naopak problémy so spaním, môžete použiť infrasaunu večer. Pokojný a uvoľnený stav zaistený saunovaním vám pomôže ľahšie a lepšie zaspať.
    • Pri saunovaní v infrasaune je najlepšia poloha v sede a nie poležiačky. Ohrievač ŠÚ totiž umiestnené tak, aby najviac úžitku zo žiarenia poskytla osobe sediacej vo vzpriamenej polohy s chodidlami na úrovni lavice.
    • Nie je dôležité, aká teplota je vo vnútri infrasauny, keď do nej vstúpite. Výrazné potenie totiž nastáva až cca po 15 minútach. Z tohto dôvodu nie je nutné čakať, až sa infrasaunanaplno rozohreje. Najlepším riešením je vstúpiť do nej pri jej zapnutí a zahrievať sa spoločne so saunou.
    • Po dokončení saunovania nie je ideálne sa okamžite sprchovať. Vaše telo sa totiž počas saunovania zahrialo, bude sa aj naďalej po určitú dobu potiť aj po vypnutí výhrevných jednotiek, dokonca aj po opustení infrasauny. Posaďte sa v infrasaune s otvorenými dverami a nechajte vaše telo potiť, zatiaľ čo sa bude ochladzovať. Akonáhle sa budete cítiť dostatočne príjemne, dajte si vlažnou (nie studenú) sprchu pre úplné opláchnutie potu z vášho tela. Po použití infrasauny sa neodporúča používať mydlo, sprchové gély ani iné prípravky, pretože vaše póry budú otvorené a tieto látky by ich mohli zaniesť.
    • Po saunovaní je dôležité doplniť tekutiny stratené počas saunovania. Ideálnym nápojom je čistá voda, ktorá nevráti telu späť kalórie spálené počas saunovania.
  • Nepoužívajte infrasaunu bezprostredne po namáhavom cvičení. Počkajte aspoň 15 minút, aby sa vaše telo ochladilo.

Dátum: 26.3.2014
Text k datu